miércoles, 28 de diciembre de 2011

Presentacions

Des del dilluns 12 de Desembre fins el Dimecres 21 de Desembre varem fer les presentacions dels treballs que havíem de presentar de manera didàctica als nostres companys. Aquestes van ser molt satisfactòries i fructíferes ja què van aportar molta informació que ens servirà de molt ús de cara a un futur com a mestres d'educació primària.Els temes que varem tractar van ser:
  • Els EVEA (Entorns Virtuals d'Ensenyament- Aprenentatge), aquesta presentació es va dur a terme amb
    el suport d'un prezi (EVEA), amb un moodle i amb un vídeo explicatiu del què és aquesta eina. Els EVEA doncs, són un sistema software pensat perquè els mestres puguin dissenyar un espai d'aprenentatge i els alumnes aprenguin a través de fòrums, xats, glossaris,etc. Hi ha dos tipus d'EVEA, els de pagament i els de codi lliure. Personalment, crec que el moodle és una eina molt útil però s'hauria d'utilitzar per a completar algunes activitats ja fetes a casa. Aquesta presentació va ser duta a terme per Adrià Pèrez , Sandra Pèrez i Elisabeth Torras.
  • El segon grup que ens va fer una presentació del seu treball estava format
    per l'Anna Diaz, en Roc Molina i en Gerard García que ens parlaven dels projectes telemàtics cooperatius el qual és un recurs que els mestres poden utilitzar p
  • er dur a terme activitats a través d'internet i treballant amb altres escoles. Un dels projectes més conegut a Catalunya és la Xarxa telemàtica de Catalunya (XTEC). A la part pràctica de la presentació ha
  • n fet col·locar-nos en grups per poder portar a terme una activitat, cada grup per separat però alhora utilitzant la mateixa eina per complementar l'activitat, l'enllaç és el següent: Al llarg de la història. Crec que ha estat una activitat molt encertada per poder entendre el què ens han explicat.
  • El grup format per la Sandra Castelnuovo, en Xavi Costa i l'Isaac Serrano ens van parlar del desenvolupament de les competències cognitives. La seva presentació va ser molt motivant i va fe
  • r que tots els companys estiguessin atents ja què va començar fent preguntes fàcils de contestar però en contextes molt diferents. El tema que ens van presentar avarca diverses competències com l'atenció, la memòria, la velocitat, la resolució de problemes ... la manera que ens van fer la presentació era quasi bé tota participativa per part dels companys a través d'una pàgina web anomenada, <<lumosity jocs>>. És una web molt interessant de consultar i on es desenvolupen totes les competències esmenades anteriorment.
  • Un altre grup format per Alba Mayol, Ethel Nogués, Marta Pintos i Helena Vall ens va parlar de les Pissarres Digitals Interactives (PDI) mitjançant un prezi on ens parlava de les diverses PDI que hi ha avui en dia i seguidament ens varen proposar activitats per dur a terme a les classes així com també, recursos per a les pissarres digitals interactives.
  • Aplicació de les TIC a l'educació inclusiva va ser el
    tema presentat per Maria Garcia, Mònica Gutiérrez, Eva Ladevesa i Mònica de Haro, on ha estat molt interessant la informació que ens han proporcionat a través d'una pàgina web creada per elles mateixes, on es podia veure la part més teòrica que s'han centrat en la ceguesa, tot seguit ens han ensenyat un vídeo d'una entrevista al centre Joan Amades de Barcelona que ens explicaven aquesta discapacitat com utilitzar-la a l'aula amb les TI
  • C. A la part pràctica hem pogut utilitzar un programa per a persones amb discapacitat visual anomenat "jaws".
  • El sisè grup format per Sergio Rella, Esther Aldehuela, Encarni Bosch i Josep Fosalba ens van exposar el tema dels nouvinguts i les TIC. Ens van proporcionar uns recursos molt interessant per dur a terme amb alumnes nouvinguts, deixo l'enllaç. A més, l'exemple que ens van fer a classe també estava molt bé ja què amb el programa JClic podies relacionar conceptes amb la llengua d'on prové l'alumne i la del lloc on s'ha anat a viure. Crec que avui en dia, hi ha una gran quantitat d'alumnat nouvingut i és bo tenir recursos per poder ajudar a integrar-lo amb la resta dels companys de classe.
  • El grup format per en Pau Nin, Marc Gascó i Pere Mussoll ens van presentar el seu treball sobre l'implantació de les TIC a les aules (EduCAT 2.0, Open Office i recursos XTEC), van començar passant-nos una enquesta per poder veure en quin nivell ens tobavem i que en sabiem sobre les noves tecnologies. Seguidament ens van explicar el projecte eduCat 2.0, de l'Open Office, del Linkat i per últim, ens van mostrar el calaix de recursos educatius en el qual ens van demanar que féssim una petita descripció del recurs que ens va tocar.
  • El tema de l'aula d'acollida i la seva inclusió a les aules va estar molt interessant ja què ens van començar parlant en Portuguès, fet que va fer que tota la classe estigues captivada i amb molt interès ja què s'havia d'estar atent per poder entendre-ho tot, la presentació va ser a través d'un prezi. La part pràctica va ser també molt interessant de veure perquè van mostrar dos maneres diferents d'incorporar el tema a les aules ja què un era tot aprenentatge memorístic i l'altre era molt més interactiu. Aquesta presentació va ser feta per l'Òscar Garcia, l'Àngel Carrillo i la Clara Boix.
  • La penúltima presentació que es va dur a terme va ser la dels blocs explicant mitjançant un prezi i amb la creació d'activitats JClic. Van explicar diversos tipus de blocs educatius els quals ens seran de bon accès de cara un futur com a mestres.

  • La última exposició va ser la del meu grup format per Helena Prim, Estel Gamisans, Tamara Herrera i jo mateixa. Aquest treball va consistir en la realització de diverses activitats amb la pissarra digital interactiva i que es veiessin una bona utilització d'aquesta eina i una mala utilització, per tal de comprovar que ells ho veiessin vam crear una graella on es demanava que expliquessin el paper de l'alumne, el paper del professor i l'aprenentatge utilitzat. Deixo l'enllaç del power point que vam utilitzar per fer la introducció i la conclusió.

No hay comentarios:

Publicar un comentario en la entrada