lunes, 28 de diciembre de 2009

Cançons i Poemes

Un dia de classe de petit grup, vam escoltar diverses cançons de diferents autors i l'objectiu era descriure els sentiments que ens transmetien. Les cançons i els sentiments corresponents eren:

- El gripau blau (Ara va de Bo): em va transmetre molta alegria ja que quan era petita cada
dia
l'escoltava al cotxe quan anava a l'escola i tenia cassettes d'aquest grup de música.
- Lila (Wisky'ns): és una canço que transmet energia, valentia, llibertat, vitalitat... aquesta
canço em va agradar tant que la tinc a l'ordinador i quasi cada dia l'escolto i sobretot quan el
meu estat d'ànim està baix.
- Pedro navaja (Gato pèrez): aquesta canço no l'havia sentit mai i no és de les que més
em va agradar. Els sentiments que em va donar eren de crida a l'optimisme, de malicia, de negocis negres...
- com un puny (Raimon): per la lletra transmet molta alegria. Per el ritme de la música
transmet molta il·lusió, emoció...

A continuació varem estar remenant la web d'en Joan Brossa amb els seus poemes obejecte, ara mostrare algunes imatges d'aquests poemes objecte:






"Regal" Una navalla trapera dins d'un estotx de coberts de plata.







"Eclipse" Un ou fregit s'interposa entre la vista i una òstia sagrada produïnt l'eclipse.











"Pais" Una pilota de fútbol simbolitza el cap i una "peineta"
l'adorna

domingo, 27 de diciembre de 2009

Un bon comunicador


A petit grup de classe de COED varem dir qui era per a nosaltres un bon comunicador. Hi va haver una gran varietat.
El que crec que és un bon comunicador és en Quim Monzó ja que quan parla se'l entén molt bé, malgrat alguns tics que té que a vegades fan distreure, i també, perquè els escrits que ha fet també són entenedors.
És per això que he triat a en Quim Monzó.

el CRAM

El divendres 18 de Novembre, quan tots els estudiants de primer de primària de Blanquerna varem fer una setmana de pràctiques anant a diferents escoles, a veure una conferència i l'últim dia haviem d'anar a veure un centre cultural de lliure elecció que fessin activitats per a escoles de primària. Jo, vaig escollir el Cram que és un centre on fan com el seu nom diu "fundació per la Conservació i Recuperació d'Animals Marins" Aqui us penjo el power point que vaig fer per a fer la presentació.

domingo, 20 de diciembre de 2009



Dimecres passat, la Sara i jo vam fer la exposició de territori a classe de Comunicació oral, escrita i digital i també, per part de la classe de Gestió i TIC.
Nosaltres vam presentar el barri de Can Clos que és un barri marginal situat a la zona franca de Barcelona.
Seguidament altres parelles de la classe van fer les seves presentacions.

lunes, 7 de diciembre de 2009

Habilitats lingüístiques

Un usuari de la llengua ha de dominar quatre habilitats lingüístiques per poder comunicar-se amb eficàcia en totes les situacions possibles.


  • Llegir: procès a traves de qual es comprèn un text escrit. LLEGIR=COMPRENDRE. Llegir és un procès actiu, d'interacció amb qui llegeix, és implicar-se en un procès de predicció i inferència continu i és aconseguir un objectiu.

  • Escriure: procès mijtançant el qual es produeix un text significatiu.

  • Parlar: expressar el nostre pensament mitjançant el llenguatge articulat de forma coherent, clara, amb correcció i adequació a la situació comunicativa.

  • Escoltar: comprendre mitjançant un missatge a partir d'engegar tot un procès cognitiu de construcció del significat i d'interpret

ació d'un missatge pronunciat oralment.



EL LENGUAJE Y LAS LENGUAS, Jesús Tuson.

-Algo más que un medio de comunicación:

Una señal és una transmisión de información. El lenguaje humano està compuesto por señales y combinaciones de señales organizadas. Las emisiones lingüísticas orientan hacia la comunicación.

-Elementos para una definición del lenguaje:




Los seres humanos tenemos un intrumento elaborado y complejo que nos permite la expressión verbal de sensaciones, situaciones... se divide en cinco partes:



- A: el lenguaje y la organización del entorno

- B: el lenguaje y el pensamiento

- C: el lenguaje y la memoria

- D: el lenguaje y la autoexpressión

- E: el medio mas extenso

-Definición general del lenguaje:


el lenguaje és un medio de comunicación y el más extenso de todos los que poseemos. el factor básico que os contituye como seres humanos porque hace possibles el discurso abstacto y el habla desplazada.